Glasgow!

I fredags skulle vi somsagt åka till glasgow! Mycket riktigt, det gjorde vi. Vid 5-6 var vi framme och lagade mat och åt. Sedan vid strax innan 10 ville vi ha chips, så vi gick ner till affären för att köpa det. Väl där pratade vi svenska, som en kille hörde och började prata med oss. Han bodde i Glasgow, men hade bott i Stockholm och varit förskolelärare. Han flyttade hit eftersom att hans flickvän bodde här. Såå, vi bjöd hem dem! Riktigt trevliga var dem!

På lördagen skulle vi egentligen åka hem, men vi hade fått en inbjudan utav paret att följa med dem och dansa Ceilidh, som är en skottsk folkdans, så vi stannade! Det ångrar jag inte en sekund att vi gjorde, det är det roligaste jag gjort i hela mitt liv!


Jag och Artur mitt i en Ceilidh dans, faktum är att det är olika danser hela kvällen - det är aldrig samma under samma kväll. (har tydligen blivit gravid också, om man nu ska tro på bilden)




Jag "Se glad ut nu så kan vi skicka en bild till mormor!"
Kusin "Okej!"




/ Matilda


Kommentarer
Kalle

Ni sa ju att de hade kilt????

2012-02-15 @ 00:00:08
URL: http://[email protected]
matilda

Ja! Men Artur är ju svensk! Bara riktiga som har det. Dock var det ingen sån där:(

2012-02-17 @ 20:28:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0