Ny vecka.

Matilda har gått och blivit sjuk (stackare!) så idag har jag varit själv på praktiken. Var jättenervös först, hade ingen aning om vad jag skulle säga. Annars har jag ju Matilda som jag kan prata med lite då och då. Men det gick bra, barnen har varit jättegosiga hela dagen så jag har inte känt mig ensam för en sekund! Det är så himla mysigt när barnen "wants to cuddle" som dem säger där.

Jag och Matilda har inte samma kurs, utan min heter "människor i behov av stöd", så idag fick jag följa med en lärare som går iväg till ett annat rum med ett av barnen som har lite svårigheter med inlärningen och koncentrationen. Han fick öva sin fingermotorik och även några övningar där läraren sa några siffror som han skulle komma ihåg och sedan upprepa dem i samma ordning. Dem gjorde även andra övningar som jag också fick vara med på. Det var väldigt kul att få vara med och se hur dem hanterar med barn som behöver extra stöd. 

Nu är det sängen som gäller, det är en ny dag imorgon. Även om vi har en rätt bra sovmorgon varje dag (börjar 9) så är man rätt slut när man slutar vid 17.00. Hemma i Sverige brukar det inte vara så många barn kvar vid den tiden men här är det lika många barn på morgonen som på eftermiddagen runt 17.00.

Hoppas ni har det bra där hemma! :)

/Michelle


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0